ردِ پای دوست

السلام علیک یا صاحب الزمان

***  ایران
تظاهراتی در تهران و بیش از هفتصد شهر و روستا در سراسر ایران در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار شد.

تظاهر کنندگان در پایتخت با حمل پارچه نوشته هایی با مضمون مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا از نه نقطه مختلف حرکت و در دانشگاه تهران تجمع کردند.
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در روز قدس کسانی را که در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی ساکت مانده اند، محکوم کرد.
حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب ایران نیز گفت اکنون دیگر هیچ جایی در مناطق اشغال شده برای صهیونیست ها امن نیست.

*** نیوزیلند
در ولینگتون پایتخت نیوزیلند نیز تظاهراتی در حمایت از مردم غزه برگزار شد.




**** ترکیه
روز گذشته مردم ترکیه در شهر استانبول روز جهانی قدس را گرامی داشتند. مردم ترکیه با برپایی چندین راهپیمایی و تجمع، حملات اسرائیل به غزه را محکوم کردند. مسلمانان اعم از شیعه و سنی در این راهپیمایی شرکت و خشم خود را علیه اسرائیل ابراز کردند. آنها شعار می دادند مسئله فلسطین، مسئله شیعه و سنی نیست و همه مسلمانان جهان باید درباره فلسطین متحد باشند. آنها می گفتند حاضرند جانشان را برای مسجد الاقصی فدا کنند. مردم ترکیه می گفتند مسلمانان باید در مقابل ناتو و آمریکا متحد شوند. مردم ترکیه برای صدها زن، مرد و کودک فلسطینی که در حملات به غزه کشته شده اند به صورت نمادین نماز میت خواندند و برای آنها دعا کردند. 


**** عراق
راهپیمایی روزجهانی قدس درمراسمی با شکوه و با حضور گسترده روزه داران عراقی درکربلا برگزار شد.
شرکت کنندگان در این مراسم که با حضور شماری از شخصیت های سیاسی ، مذهبی و فرهنگی استان کربلا برگزار شد ، برادامه راه مقاومت تا آزادسازی قدس شریف و فلسطین تاکید کرده وعلیه رژیم اشغالگر قدس شعارسردادند.
راهپیمایان که لباس نظامی برتن داشتند، پارچه نوشته هایی درمحکومیت جنایات صهیونیست های اشغالگربا خود حمل می کردند. تظاهرکنندگان همچنین با حمل تصاویرامام امت (ره) ومقام معظم رهبری مسیرمسجد امام حسن(ع)  درخیابان امام علی (ع) تا خیابان قبله امام حسین (ع) را پیمودند. 
دربیانیه این راهپیمایی که درجمع راهپیمایان قرائت شد وحشی گری و جنایت های روزافزون صهیونیستها محکوم و برحمایت از اهالی مظلوم غزه تاکید شد.
جاسم الخطابی رییس مجلس شورای استانداری کربلا ، ابوباقر الساعدی و ابومرتضی از مجاهدان ومبارزان باسابقه عراقی علیه رژیم بعث سخنرانان این مراسم بودند که روزجهانی قدس را نماد وحدت امت اسلامی توصیف و تاکید کردند که درشرایط حساس کنونی باید سلاح ها را به سمت تروریست های تکفیری و حامی آن ، رژیم صهیونیستی نشانه گرفت.  
سخنرانان برگزاری مراسم روزجهانی قدس را نمادی ازاعلام همبستگی با مردم فلسطین و رزمندگان مقاومت دانسته وتصریح کردند امروز بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت ابتکار عمل امام خمینی (ره) مشخص می شود.


علاوه برکربلا ، بغداد پایتخت ، نجف ، دیوانیه وبصره همچنین برخی مناطق نبرد با تروریست ها در استان های صلاح الدین و بابل نیزشاهد شعارهای روزه داران عراقی بود که با لباس رزم برتن فریاد آزادی قدس شریف را سردادند وتاکید کردند که تروریست های تکفیری را از کشورشان بیرون خواهند راند.


**** تانزانیا و آفریقای جنوبی
شهروندان تانزانیا و آفریقای جنوبی با راهپیمایی در روز جهانی قدس، ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و فلسطین، خواستار اقدام و برخورد قاطع سازمان ملل و نهادهای بین المللی با این رژیم جعلی و خودساخته شدند.
هزاران نفر از شهروندان تانزانیا در دارالسلام ، با برپایی راهپیمایی گسترده از مقامات دولتی خواستند روابط خود را با تل آویو قطع کنند.
راهپیمایان همچنین با تاکید بر اینکه رژیم کودک کش اسراییل به خاطر جنایات گسترده خود در غزه و فلسطین در 60 سال گذشته باید به عنوان جنایتکار جنگی در محاکم قضایی دنیا محاکمه شود.
یکی از معترضان هم گفت: کشورهای عربی با سکوت خود مقابل آپارتاید اسراییلی و حمایت نکردن از ملت مظلوم غزه، لکه ننگین دیگری در کارنامه خود به ثبت رسانده اند.
بر اساس این گزارش، مسلمانان و شهروندان آفریقای جنوبی نیز در روز جهانی قدس با برپایی 20 راهپیمایی و تجمع اعتراض آمیز در استان ها و شهرهای کیپ تاون، پورت الیزابت، پرتوریا پایتخت ( مقابل سفارت رژیم صهیو نیستی اسراییل) ، راستنبورگ، دوربان، نلسپروت و  پولکوانه، تجاوزات و اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را در فلسطین و غزه محکوم کردند.
مردم پایتخت آفریقای جنوبی پس از نماز جمعه با تجمع مقابل سفارت رژیم صهیو نیستی، ضمن تاکید بر تعطیلی این سفارتخانه ، از دولت آفریقای جنوبی خواستند همانند نلسون ماندلا، ضمن حمایت عملی از مردم غزه و فلسطین با آپارتاید اسراییلی مبارزه کنند.


*** نیجریه
هزاران تن از مردم نیجریه روز جمعه با برپایی تظاهرات در خیابان های شهر کانو، دومین شهر بزرگ این کشور، حملات ددمنشانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به غزه را محکوم کردند و این حملات را نوعی نسل کشی خواندند.
در این تظاهرات، مردان با لباس های سفید و زنان با چادرهای سیاه مسیری شش کیلومتری را در خیابان های کانو پیمودند و شعارهای مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا سر دادند. این تظاهرات به ابتکار و فراخوان یک گروه شیعه موسوم به جنبش اسلامی نیجریه بر پا شد.


*** آرژانتین
مردم آرژانتین  گسترده ترین تظاهرات ضد صهیونیستی در طول سالهای گذشته را در  بوینوس آیرس  برگزار کردند.


"مقاومت، رژیم صهیونیستی را به زانو در می آرود" و "محو رژیم صهیونیستی" از جمله خواسته تظاهرکنندگان بود که روی پلاکاردها آنها نقش بسته بود.
تظاهرکنندگان در قطعنامه نهایی خود در این تظاهرات جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم و خواسته های خود را از دولت آرژانتین مطرح کردند. 
درطول این تظاهرات، ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی بشدت تحت حفاظت قرار گرفته و نیروهای ضد شورش خیابان منتهی به کاخ ریاست جمهوری آرژانتین را مسدود کرده بودند. 


*** ایتالیا


***  پاکستان
مردم پاکستان در تظاهرات ضدصهیونیستی، پرچم آمریکا ورژیم صهیونیستی را لگدکوب کردند.
روز گذشته دهها هزار نفر از مردم پاکستان در خیابانهای شهر اسلام آباد پایتخت این کشور تظاهرات و خشم شدید خود را از اقدامات اسرائیل در غزه ابراز کردند. آنها پرچم اسرائیل و آمریکا را لگدکوب کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات خشم خود را از عملکرد سازمان ملل متحد و برخی از کشورهای اسلامی که برای توقف کشتار فلسطینی ها به دست اسرائیل کاری انجام نمی دهند؛ نشان دادند.


شرکت کنندگان در این تظاهرات از دولت نواز شریف نخست وزیر پاکستان خواستند تا احساسات مسلمانان پاکستان را در عرصه بین المللی منتقل کند و بر شدت تلاشهایش برای پایان دادن به محاصره اسرائیلی غزه بیفزاید. 
شرکت کنندگان در پایان این تظاهرات درحالیکه شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دادند،  پرچم اسرائیل و آمریکا را به آتش کشیدند.
مردم لاهور پاکستان نیز با روی زمین کشیدن تابوت نمادین رژیم صهیونیستی در راهپیمایی روز قدس، خواستار وحدت کشورهای اسلامی در مقابل این رژیم شدند.


*** انگلیس
شماری از خاخامهای ضد صهیونیسم در کنار دیگر شهروندان انگلیسی در راهپیمایی ضدصهیونیستی در لندن شرکت کردند.


مردم انگلیس روز گذشته در خیابانهای شهر لندن پایتخت این کشور  به مناسبت روز جهانی قدس تظاهرات و اقدامات اسرائیل در غزه را محکوم کردند. 
شرکت کنندگان در این تظاهرات درحالیکه پرچم فلسطین را حمل می کردند، بر تحریم اسرائیل تاکید داشتند.
به علت بمباران غزه، راهپیمایی امسال غزه در انگلیس با حضور شمار بیشتری از مردم در لندن برپا شد. عده ای با اتوبوس از اسکاتلند و مناطق دیگر انگلستان به لندن آمدند تا در این راهپیمایی شرکت کنند. 
شرکت کنندگان در این تظاهرات می گفتند روز قدس باید فرصتی برای اعلام حمایت از همه ستمدیدگان جهان باشد.
شرکت کنندگان در راهپیمایی لندن اعلام کردند باتوجه به استمرار ظلمهای مختلف در سراسر جهان، روز قدس می تواند محملی برای وحدت درمقابل همه این ظلمها باشد.


*** آلمان
هزاران تظاهرکننده حامی فلسطینیان روز جمعه در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی در غزه در خیابان های برلین تظاهرات کردند. 


تظاهرکنندگان در راهپیمایی سالانه به مناسبت روز قدس در مرکز برلین تجمع کردند. فعالان و خاخام های ارتدوکس نیز به معترضان که حدود چهار هزار نفر بودند ملحق شدند. معترضان خواستار توقف عملیات نظامی اسرائیل در غزه شدند. 
در تظاهراتی که فعالان طرفدار اسرائیل دیروز همزمان با تظاهرات ضدصهیونیستی در برلین برگزار شد، حدود 300 نفر شرکت کردند. دو گروه در خیابان درگیری لفظی پیدا کردند، اما پلیس مانع از درگیری فیزیکی معترضان شد.


*** جمهوری آذربایجان
صدها نفر از ساکنان شهر نارداران باکو در جمهوری آذربایجان عصر دیروز به مناسبت روز جهانی قدس تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.
شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی با سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل ،مرگ بر امریکا ،مرگ بر انگلیس، جنایات صهیونیست ها در غزه و گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق را محکوم کردند و توقف این جنایات را خواستار شدند. 
معترضان به جنایات صهیونیست ها در غزه در پایان مراسم پرچم های آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند.
محدوده اطراف سفارت اسرائیل از ساعات آغازین دیروز کاملا در کنترل نیروهای پلیس بود و پلیس مانع از تردد و اجتماع افراد در اطراف سفارت می شد.
نیروهای پلیس آذربایجان همچنین مانع از حضور خبرنگاران در مقابل سفارت اسرائیل می شدند.


***  چین
مراسم روز جهانی قدس همزمان با آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان با حضور جمعی از مسلمانان ایرانی و چینی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر پکن برگزار شد.


*** بلژیک
شهروندان بلژیکی همگام با دیگر جهانیان با برپایی تظاهراتی حملات رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کردند. 
روز گذشته خیابانهای شهر بروکسل پایتخت بلژیک شاهد تجمع اعتراضی مردم بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات حملات اسرائیل به غزه را محکوم کردند.
آنها درحالیکه پرچمهای فلسطین را در دست داشتند شعار می دادند "همه ما فلسطینی هستیم". 


**** تونس



*** کوبا
روز جهانی قدس در هاوانا پایتخت کوبا  گرامی داشته شد.
در مراسم روز قدس در هاوانا که با حضور چشمگیر مقامات مختلف حزبی و دولتی کوبا ،سفرای خارجی و دیپلمات های مقیم ،شخصیت های اجتماعی و سیاسی ،گروه ها و سازمان های مردم نهاد ،مسلمانان ،روزنامه نگاران و جمع زیادی از افراد برجسته و مستقل برگزار شد ،سخنرانان ضمن تمجید ازابتکار  امام خمینی  (ره) برای نامیده شدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس ،دیدگاههای خود را در زمینه تجاوزات ،اشغالگری وحملات وحشیانه ی رژیم صهیونیستی به ویژه در روز های اخیرعلیه مردم مسلمان غزه بیان کردند .


***  سودان
مردم سودان با برپایی تظاهرات، بر حمایت خود از مردم فلسطین تاکید کردند. 
روز گذشته خیابانهای شهر خارطوم شاهد ابراز خشم مردم سودان از اسرائیل بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات ، حملات اسرائیل به غزه را محکوم کردند. آنها درحالیکه پرچمهای گردانهای عزالدین القسام ، شاخه نظامی حماس را در داشتند، از جریان مقاومت فلسطینی حمایت کردند. 
سودانی ها بر لزوم توقف سریع حملات اسرائیل به غزه و اقدام جهانی در این خصوص تاکید کردند. 


*** الجزایر
مردم الجزایر سکوت غرب را درباره جنایتهای رژیم صهیونیستی در غزه محکوم کردند.
مردم الجزایر روز گذشته در شهر الجزیره پایتخت این کشور آفریقایی تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات ضمن محکوم کردن حملات اسرائیل به غزه، خواستار پایان سکوت غرب درباره این جنایتها شدند. شرکت کنندگان در این تظاهرات درحالیکه پرچمهای فلسطینی را در دست داشتند شعار می دادند باید حملات اسرائیل به غزه فورا متوقف شود.


***‌سومالی
مردم سومالی با آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی در تظاهرات روز قدس، بر حمایت قاطع خود از مقاومت مردم فلسطین تاکید کردند. 
مردم سومالی روز گذشته در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات که در شهر موگادیشو پایتخت این کشور برگزار می شد شعار می دادند "چرا برای توقف کشتار در غزه کاری انجام نمی شود". 
همزمان با روز قدس، در موگادیشو نشستی هم برای تشریح اوضاع غزه برگزار شد که دانشجویان و استادان دانشگاههای سومالی در آن شرکت داشتند.



*** مقدونیه
مردم مقدونیه با برپایی تظاهرات، اقدام برای نجات مردم غزه را خواستار شدند.


روز گذشته مردم مقدونیه در شهر اسکوپیه پایتخت مقدونیه تظاهرات کردند. این تظاهرات برای اعلام حمایت از مردم غزه بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات حملات اسرائیل به غزه را محکوم کردند.
معترضان مقدونیه ای اقدام جامعه بین المللی برای توقف کشتار مردم غزه را خواستار شدند.


***  ونزوئلا
شهروندان ونزوئلایی با برپایی تظاهرات ضدصهیونیستی، توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه را خواستار شدند. 
مردم ونزوئلا روز گذشته به مناسبات روز جهانی قدس راهپیمایی کردند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی که در شهر کاراکاس پایتخت ونزوئلا برپا شد، حملات اسرائیل به غزه را محکوم کردند. فعالان ونزوئلایی درحالیکه پرچمهای فلسطین را در دست داشتند، شعار می دادند حملات اسرائیل به غزه ، نسل کشی است و باید این کشتار گسترده متوقف شود.


*** بحرین
مردم بحرین کشتار مردم بی دفاع غزه را به دست رژیم صهیونیستی محکوم کردند.


روز گذشته مردم بحرین نیز همگام با مردم دیگر کشورهای جهان در حمایت از مردم فلسطین تظاهرات کردند. این تظاهرات پس از اقامه نمازجمعه در چند شهر بحرین برگزار شد. شرکت کنندگان در این تظاهرات شعار می دادند "هیهات من الذله". معترضان بحرینی درحالیکه پرچمهای فلسطین را در دست داشتند تاکید کردند حملات اسرائیل باید به غزه فورا متوقف شود و باید اسرائیل از کشتار مردم غزه دست بکشد.
آنها اقدام جامعه بین المللی را در این زمینه خواستار شدند.


***  عربستان
مردم عربستان جنایتهای رژیم صهیونیستی را در غزه محکوم کردند. 
روز گذشته مردم عربستان سعودی تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات ، حملات اسرائیل به غزه را محکوم کردند. آنها درحالیکه پرچم فلسطین را در دست داشتند ، شعار می دادند باید کشتار مردم غزه متوقف شود.


*** یمن
مردم یمن علیه جنایتهای رژیم صهیونیستی در غزه تظاهرات کردند و شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.
روز گذشته خیابانهای شهر صنعاء پایتخت یمن و دیگر شهرهای این کشور شاهد برپایی تظاهرات بود. این تظاهرات در محکومیت حملات اسرائیل به غزه بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دادند. معترضان یمنی توقف حملات اسرائیل به غزه را خواستار شدند.



*** آمریکا
صدها نفر در حمایت از مردم فلسطین و غزه در شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیای آمریکا تظاهرات کردند. این تظاهرات در نزدیکی دفتر شبکه سی ان ان برگزار شد.

در نیویورک نیز هزاران نفر روز جمعه در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ، تظاهرات کردند و پایان خشونت ها در غزه را خواستار شدند. شمار تظاهر کنندگان بین دو هزار تا سه هزار نفر تخمین زده می شد و تظاهرات در اطراف میدان تایمز برگزار شد.
روز گذشته شهروندان آمریکایی در واشنگتن هم تظاهرات کردند. این تظاهرات در محکومیت حملات اسرائیل به غزه بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات در حالی که پرچمهای فلسطین را در دست داشتند، اقدامات اسرائیل را به آلمان نازی در دوران هیتلر تشبیه کردند. 
صدها نفر  در آتلانتا نیز در اعتراض به جنگ غزه تظاهرات کردند.طبق برآورد پلیس آتلانتا  ، پانصد نفر تجمع کردند.
حدود دو هزار نفر هم در حمایت از مردم غزه در هیوستون تظاهرات کردند. این تجمع حدود سه ساعت طول کشید.
گروهی از مردم آمریکا هم در شهر سالت لیک سیتی در حمایت از مردم فلسطین و در اعتراض به حملات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات شعارهایی چون "اشغالگری جنایت است" اسرائیل از "فلسطین بیرون شو" سر می دادند. 


طرفداران فلسطین در شهر گرینزبورو در ایالت کارولینای شمالی آمریکا هم به مناسبت روز قدس تظاهرات کردند.  در جراین این تظاهرات فریاد "فلسطین باید آزاد گردد" و " اجازه دهید  غزه زندگی کند"  در خیابان وندآور غربی شهر گرینزبورو در ایالت کارولینای شمالی طنین انداز شد.


*** کانادا
راهپیمایی روز قدس در کالگاری سیتی و مونترال کانادا برگزار شد.

طرفداران مردم فلسطین روز جمعه به مناسبت روز قدس  مقابل شورای شهر کالگاری جمع شدند. پلیس شمار تظاهرکنندگان را پانصد نفر برآورد کرده است.

گفتنی است، راهپیمایی روز قدس امسال با سالهای گذشته تفاوت داشت زیرا کشتار مردم بیگناه غزه همچنان ادامه دارد. 
  • سحر جعفری

نظرات (۴)

وبسایت بزرگ پی سی 93 بهترین وبسایت برای ارائه آموزش های کامپیوتری ، ترفند های مختلف ویندوز های 7  8  8.1 و XP  ، دانلود نرم افزار و کرک بازی و نرم افزار و ویندوز


لطفا از مطالب ما دیدن فرمایید


منتظر شما هستیم .....

سلام واقعا خسته نباشید وب بسیار خوب و مفیدی داری ....
اگر قابل می دونی یه سری به وب من هم بزن تا تبادل لینک کنیم 
سلام با اجازه لینکتون می کنم ..شما هم لینک کنید ..
  • جعفری مقدم
  • سلام علیکم

    قدس متعلق به مسلمانان است و باید به آنان بازگردد


    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی